Veel gestelde vragen

Veel mensen hebben het moeilijk door het Coronavirus.
Extra kwetsbaar zijn ouderen en mensen met een verminderende gezondheid
Ook mensen met vitale beroepen hebben het lastig. Zij moeten hard werken en kunnen daardoor niet bij hun gezin zijn. 


Stichting Manna wil helpen. Alle inwoners van Twenterand die hulp nodig hebben, omdat ze zelf ziek zijn of voor anderen moeten zorgen, kunnen op deze website terecht.
Wij verbinden hun aan onze vrijwilligers. Wil je zelf juist graag anderen helpen? Meld je dan aan!!

Dit virus doet veel met onze maatschappij. Elkaar zoveel mogelijk helpen is belangrijk.
In Twente kennen we het "Noaberschap".
We kunnen samen verdere verspreiding van het virus voorkomen!

Veel gestelde vragen

Hulpverlener

  • Kan iedereen vrijwillige hulpverlener worden?
    In principe wel. Wel zullen we de hulpverlener eerst contacten om na te gaan met wie we te maken hebben. Op deze manier bouwen we aan een goed bestand met hulpverleners.

Hulp aanvrager

  • Mag iedereen hulp aanvragen?
    Jazeker, het geldt voor iedere inwoner van de gemeente Twenterand. Zodra er een hulpaanvraag is ingevuld, zullen wij z.s.m. deze vraag proberen te matchen aan een vrijwillige hulpverlener.
  • Hoe snel wordt een hulp aanvraag in behandeling genomen?
    Zo spoedig mogelijk. Aangezien we nog maar net bestaan, zal er eerst een netwerk aan vrijwillige hulpverleners opgebouwd moeten worden.
  • Ik kan mijn boodschappen op dit moment niet zelf doen
    Kan iemand mij daar bij helpen?
    Ja, dit is zeker mogelijk. Vul uw hulpaanvraag in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
  • Wie zijn de vrijwillige hulpverleners?
    De hulpverleners zijn vrijwilligers die eerst door ons gescreend worden. Op basis van de interesses van de hulpverlening van de vrijwillige hulpverlener, kunnen we vervolgens beginnen met matchen van vraag en aanbod.
  • Wordt er rekening gehouden met de maatregelen tegen de verspreiding van het Coronavirus?
    De vrijwilligers zullen er op worden gewezen dat ze de maatregelen die door de overheid zijn vastgesteld moeten opvolgen.

Algemeen

  • Wie zit er achter dit initiatief?
    Dat is stichting Manna en de gemeente Twenterand. Zij hebben een gezamenlijk belang om kwetsbare burgers te dienen.
  • Hoe gaat de communicatie?
    Na het aanmelden ontvangt u een bevestiging van uw aanmelding. Wanneer de aanmelding door ons is goedgekeurd ontvangt u een mail met een persoonlijke pincode. Bewaar deze pincode goed! Zodra wij een match hebben gemaakt op basis van uw hulpverlening ontvangt u een mail met een beveiligde link. Klik deze link aan, login met uw unieke pincode en u ziet de hulpvraag met alle relevante informatie.
  • Wat is het verschil met deze website en de website van Helpende Handen?
    - Zit u door de maatregelen in verband met Corona thuis en heeft u niemand die u kan helpen? Maar bent u wel in staat uw hulp te melden? Maak dan gebruik van de Manna Corona Hulp via deze website of 0800 1322 te bellen. - Als u het moeilijk vindt uw hulpvraag te stellen of heeft u meerdere vragen op het gebied van hulp en ondersteuning, of bent u niet zo handig met de computer? Bel of mail dan Helpende Handen. Zie voor de contactgegevens de volgende vraag.
  • Hoe is Helpende Handen te bereiken?
    De telefonische bereikbaarheid van Helpende Handen is: Tel. 0546 - 481 460; bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag van 09.00 tot 12.00 uur Tel. 0546-481458 ; bereikbaar op werkdagen van ma t/m vrijdag van 9.00-12.00 uur Of via de website: https://helpendehanden.zorgsaamtwenterand.nl/berichten/vragen/ Of via de mail: helpendehanden@zorgsaamtwenterand.nl
  • Hoe kan ik zien of mijn bericht is verstuurd?
    Er verschijnt altijd een melding als uw bericht is verstuurd.
  • Hoe zit het met mijn privacy?
    Zie de privacy verklaring op www.manna.nu
Meer vragen?

Onze partners: